#1 2012-01-09 14:43:34

 wtf

http://img59.imageshack.us/img59/9105/86513124.jpg

6307786
Call me!
Skąd: Szamotuły
Zarejestrowany: 2012-01-07
Posty: 54
Punktów :   

Wlasne cfg

Szkielet CFG

Sam tytuł pewnie nic wam nie mówi, ale poniżej opiszę najlepszy wg mnie szkielet CFG, który będziecie mogli sami tworzyć, dowolnie go edytować, dodawać rozmaite skrypty, bindy, komendy itp. Poniższe CFG poszerzam o rozbudowany skrypt!!! Działanie skryptu będzie następujące.
Będzie to połączenie własnego "spawn skryptu" który opisałem prędzej ze skryptem na klasy i spawn timerem. Nie było by to nic zaskakującego, ale połącze te skrypty tak, że np. na dowolnej mapie będziemy w jakiejś drużynie to normalnie załaduje nam się spawn scrypt, ale dodatkowo wczyta nam się spawntimer dla tej mapy, który będzie odliczał czas do respawnu przeciwnika. Czyli jak załaduje się wurzburg radar i będziemy axis to będziemy mieli czas na spawntimerze ustawiony na 20sek. czyli spawn dla allies. Natomiast gdy wejdziemy do allies to spawn scrypt wczyta się normalnie ale spawn timer ustawi się na 30. Mam nadzieje, że chociaż ktoś zrozumiał to co napisałem wyżej P.S żeby skrypt działał będziemy musieli wybierać klasy za pomocą class skryptu. (działa wyłącznie na ETPRO)
Dosyć gadania, zabieramy się do pracy...

Budujemy prosty config:

1. Na początku musimy przygotować strukturę folderów tak jak poniżej:
- tworzymy folder o nazwie "nasze cfg", po to aby mieć wszystko w jednym miejscu
- w tym folderze tworzymy folder o nazwie "cfg" i plik "autoexec.cfg"
- tworzymy także kilka plików autoexec_unikalnanazwamapy.cfg w których będą spawn scrypty (ich tworzenie dokładnie opisane jest >>>TUTAJ<<<

ja dla przykładu wykorzystam spawn scrypt dla wurzburg radara, czyli tworzę plik autoexec_radar.cfg, i umieszczam w nim prędzej przygotowany spawn scrypt:

say_team "^9spawn ^3[radar] ^9LoAded"
echo "radar spawn loaded"

bind KP_INS "setspawnpt 0; echo echo ^0[^1Ax^7is^0]^1normalnie ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4normalnie"
bind KP_END "setspawnpt 1; echo ^0[^1Ax^7is^0]^1w bunkrze ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4przy CP"
bind KP_DOWNARROW "setspawnpt 2; echo ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4w domu"
bind KP_PGDN "setspawnpt 3; echo ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4w bunkrze"
bind KP_LEFTARROW "setspawnpt 4; echo ^0[^1Ax^7is^0]^1w chacie "
bind KP_5 "setspawnpt 5; echo ^0[^1Ax^7is^0]^1w domu"

drugim przykładem będzie braundorf b4, tworzymy plik autoexec_braundorf_b4.cfg
i umieszczamy w nim wcześniej przygotowany spawn scrypt:

say_team "^9spawn ^3[braundorf b4] ^9LoAded"
echo "b4 spawn loaded"

bind KP_INS "setspawnpt 0; echo ^0[^1Ax^7is^0]^1normalnie ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4normalnie"
bind KP_END "setspawnpt 1; echo ^0[^1Ax^7is^0]^1flaga ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4flaga"
bind KP_DOWNARROW "setspawnpt 2; echo ^0[^1Ax^7is^0]^1bunkier"
bind KP_PGDN "setspawnpt 3; echo ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4spawn"
bind KP_LEFTARROW "setspawnpt 4; echo ^0[^4Al^7li^1es^0] ^4Command Post"



- teraz w folderze "cfg" tworzymy plik "mycfg.cfg", w tym pliku będziecie mogli umieszczać swoje ustawienia, skrypty itp...
- To już koniec budowy szkieletu, teraz trzeba to jakoś ze sobą powiązać:
wchodzimy do autoexec.cfg i wpisujemy tam

exec cfg/mycfg.cfg

umożliwi nam to wczytywanie całego naszego cfg.

W pliku autoexec.cfg dodajemy także poniższą linijkę

bind F5 "exec autoexec.cfg"

i od tego miejsca, naciskając F5 zawsze będziemy wczytywać nasz cfg, bez konieczności wpisywania w konsoli.


2. Teraz przygotujemy sobie skrypt na klasę i spawntimer, a więc:

otwieramy plik autoexec_radar.cfg i poniżej naszego spawn scryptu wklejamy skrypt na klasę.

bind KP_UPARROW "team r; echo ^1:::AXIS:::"
bind KP_HOME "team b; echo ^4:::ALLIES:::"


Teraz musimy się dowiedzieć co ile sekund każda z klas na mapie Wurzburg radar ma spawn. Ja wiem że Axis maja spawn co 30 sek a Allies co 20sek. Także musimy dodać odliczanie zegara do każdej klasy, czyli końcowy skrypt który powinien się wyglądać tak:

bind KP_UPARROW "team r; echo ^1:::AXIS:::; timerset 20"
bind KP_HOME "team b; echo ^4:::ALLIES:::; timerset 30"


3. Tak samo ja dla radar'a robimy dla braundorf'a. W pliku autoexec_braundorf_b4.cfg wklejamy ten skrypt:

bind KP_UPARROW "team r; echo ^1:::AXIS:::; timerset 20"
bind KP_HOME "team b; echo ^4:::ALLIES:::; timerset 30"


gdyż na tej mapie tak samo jak na mapie Wurzburg radar, allies maja spawn co 20, a axis co 30 sekund.

--Przypuśćmy, że tworzymy skrypt dla mapy, na której allies ma spawn co 10, a axis co 15 sekund, to skrypt będzie wyglądał tak:

bind KP_UPARROW "team r; echo ^1:::AXIS:::; timerset 10"
bind KP_HOME "team b; echo ^4:::ALLIES:::; timerset 15"

Żeby odliczanie działało nie trzeba tworzyć spawn scryptu, ale warto go mieć. Pamiętamy tylko o właściwej nazwie w plikach autoexec_unikalnanazwamapy.cfg i o dobrze dopasowanych class scryptów

->jak chcecie znaleźć unikalne nazwy map, stawiacie swój serwer i zaraz po załadowaniu obojetnie jakiejś mapy otwieracie konsolę ~ przewijacie do góry i gdzieś tam będą. ;]

4. Przechodzimy do pliku autoexec.cfg i wpisujemy w nim coś takiego

bind f8 "resettimer; say_team Incoming ^3RESP PRZECIWNIKA"

Teraz gry zobaczymy spawn przeciwnika naciskamy F8 i zegar zaczyna odliczać czas respawnu przeciwnej drużyny.

Żeby skrypt działał musimy używać skryptu na klasy. Który wklejamy do pliku mycfg.cfg
skrypt na klasy znajdziecie poniżej:

bind KP_UPARROW "team r; ^1:::AXIS:::"
bind KP_HOME "team b; ^4:::ALLIES:::"
bind KP_PGUP "team s; ^3spectator"

bind HOME "class m 1; say_team ^4|^7Medyk^4/^7Thomson"
bind INS "class e 1; say_team ^4|^7Eng^4/^7Thomson"
bind END "class f 1; say_team ^4|^7Field^4/^7Thomson"
bind DEL "class c 3; say_team ^4|^7Covert^4/^7snajperka"

skrypt w dokładnie takiej formie musi znajdować się w pliku mycfg.cfg
Obsługujemy się nim za pomocą klawiatury numerycznej 7,8,9 oraz home, insert, end, delete.


5. Teraz macie już gotowy szkielet waszego "Własnego" configu.
Jeśli ktoś się w jakimś momencie zgubił, to >>>TUTAJ<<< macie mój efekt pracy.
Jest to bardzo dobry moment wyjściowy, do zrobienia swojego CFG

CFG możecie dowolnie poszerzać o wasze skyrpty, a także o te, które znajdziecie >>>TUTAJ<<<


6. Pisanie komend, głównie opiera się o edytowanie początkowych ustawień, które również wam
>>>TUTAJ<<< udostępniam. Plik zawiera początkowy config, w którym zawarte są wszystkie początkowe komendy, ustawienia. Najlepiej skopiować cały ten plik do naszego pliku "mycfg.cfg" i tam go sobie edytować. Pamiętając o zapisywaniu zmian.

Tłumaczenie komend znajdziecie po prawej stronie w menu "CFG" -> cvary r_ itp.

7. Wczytywanie CFG

A. zawartość folderu "nasze cfg" wklejamy do etmain
B. w folderze etmain wchodzimy do profiles -> "nasznick"->usuwamy etcfg.cfg
C. wchodzimy do etpro -> profiles -> "nasznick" ->usuwamy etcfg.cfg
D. wchodzimy w grę, naciskamy F5
E. w konsoli ~ wpisujemy /vid_restart i cieszymy się grą.



                        BY ETWEB.PL


http://img52.imageshack.us/img52/4379/wtfya.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plnaprawa tabletów geodeta budzów